Barcelona segons Rosa Romà

Disponible en castellano

«La marca Barcelona té un component creatiu i d’innovació»

Rosa Romà presenta l’estratègia de re-posicionament de la marca Barcelona.

Per Carmen Lahoz

Fa poc ens va visitar Rosa Romà,directora del Pla Global de comunicació de l’Ajuntament de Barcelona, per impartir una master class organitzada pel Màster en Comunicació de Moda i conduïda per Josep Rom, vicedegà de Tecnologia i Equipaments i Director del Màster en Estratègia i Creativitat Publicitària.

Durant gairebé dues hores, Romà va presentar davant d’estudiants de màster, grau i professors de la Facultat, l’estratègia de re-posicionament de la marca Barcelona portada a terme per l’Ajuntament des del 2011.

El nou posicionament de Barcelona -segons Romà- es basa en la necessitat de desenvolupar un nou model econòmic més enllà del turisme. Aquest nou model té en consideració els diferents sectors estratègics sobre els qual se sustenta la ciutat, com també els seus ciutadans com a centre de la nova proposta. El resultat és la creació d’un nou storytelling i posicionament de Barcelonabasat en una estratègia transversal que permet donar resposta als nous reptes internacionalsals quals ha de fer front la ciutat en termes de captació de talent, negocis i inversió.

Romà va destacar la innovació, la creativitat i la qualitat de vida com a eixos clau d’aquest nou posicionament de la ciutat, que es materialitza en Barcelona, una ciutat que Inspira.

rosaroma

La ponent va centrar la seva presentació a explicar la metodologia seguida en el treball de l’Ajuntament de creació del nou posicionament de la marca Barcelona. Romà va fer referència al treball estratègic per a definir l’ADN de la marca Barcelona que ha servit com a punt de partença per a escollir quins valors i quines característiques podien fer de Barcelona una ciutat competitiva respecte a les altres grans ciutats del món. Romà va abordar el pla de màrqueting i el pla d’accions seguit per l’equip de comunicació de l’Ajuntament, que han fet possibleposicionar Barcelona com una ciutat capaç de liderar internacionalmenten els àmbits de la innovació, la creativitat i la qualitat de vida.

Finalment, en el torn de preguntes, els alumnes li van demanar quin és el valor de la marca Barcelona per als professionals de comunicació i les marques vinculades a la ciutat. Rosa Romà va ressaltar els valors positius de vincular-se a la marca Barcelona: «Té un component creatiu i d’innovació que és útil per les marques, empreses i professionals